Hoi Ijsman,
Ik heb wat reacties gelezen hier ... Ik zelf ben nu inmiddels 5 jaar clean van de GHB. Godzijdank. Heeft me bloed zweet en tranen gekost. Ik was 6 jaar verslaafd aan dat klote middel. Mijn laatste opname in een kliniek was van september 2009 t/m november 2010 en daarna begeleid wonen van een jaar. Helaas heb ik in 2011 mezelf de goedkeuring gegeven om weer te gaan drinken, want dat was mijn verslaving toch niet??? WRONG! Het sluipt er in en alcohol kan zo als een vervanging van GHB worden. Ik kon ook nog niet definitief het besluit nemen om niet meer te drinken en ik wilde zo graag een "sociale"drinker worden. Maar ja... een addict blijft een addict hé ..

Nu 2 weken geleden definitief stopbesluit genomen en ik volg nu een leefstijltraining via de Brijder. Ik kan het niet zonder hulp en accepteer dat de verslaving altijd op de loer ligt ... Maar genoeg over mij!
Ik heb in die periode dus ook regelmatig cold turkey afgekickt. Gewoon thuis, zelfs alleen met allerlei pammetjes. Toen was er eigenlijk nog heel weinig bekend over de (afkick) effecten van GHB. De artsen en verslavingszorg wisten er niet eens iets vanaf. Kan je nagaan. Speciale medicatie en detoxen had je niet. Ik ben zelfs een keer koekiewous (ik wist niet meer of ik nou van voren of van achteren leefde

) naar de detox gegaan op advies van de eerste hulp waar ik terecht kwam (helaas, schaam, schaam

) Maar de "arts" van de detox zei, 'nou we proberen het met zo min mogelijk diazepam, want dat is allemaal niet goed'. Gelukkig ging het niet fout met me, al liep ik wel een paar dagen achteruit ..

Mijn laatste afkick in 2009, waren ze al wat meer op de hoogte en toen mocht ik dus ook niet stoppen met het middel ivm de gevaren. Dus tot aan de detox moest ik het middel blijven gebruiken en zelfs meenemen. Daar werd ik volgestopt met pillen en in de gaten gehouden met camera op mijn kamer. De laatste afkick ging goed en had er wonderbaarlijk genoeg geen nare dingen van. Dat wil ik dus ook NOOIT meer meemaken!!!!
Wees hier dus a.u.b. onwijs voorzichtig mee. Ik ben een voorstander van hulp en niet zelf thuis gaan zitten afkicken. Het kan een paar keer goed gaan, maar het kan ook gigantisch verkeerd aflopen. Het is belangrijk om mensen in je omgeving te hebben die je steunen en kunnen helpen. Ik weet dat het erg moeilijk is om voor je verslaving uit te komen. Maar ik heb geleerd om er eerlijk over te praten en ik schaam me nu echt nergens meer voor. Ben inmiddels een open boek geworden ..

Dus ik hoop dat jouw werkgever begrip zou kunnen hebben dat je nu gewoon dringend hulp nodig heb. Zolang je die gootsteenontsopper in je lijf gooit, hangt je leven aan een zijden draadje hoor. Het kan zo afgelopen zijn ... Ik heb toen geluk gehad en op het juiste moment hulp gekregen. Anders denk ik dat het verkeerd was afgelopen met mij. Was al zo lang verslaafd aan GHB en gebruikte daarbij ook nog eens speed, xtc, coke en pammetjes om te slapen. Upper, downer, upper, downer... Fulltime! Daar gaat eens je rikketik van naar de klote of je brein zegt ineens *knap* en kom je in een psychose terecht....
Pfffff... wat een preek van mij zeg. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje kan helpen en als je vragen heb... Stuur een bericht!!! Gewoon doen! Heb genoeg ervaring
Sterkte en succes!!!