Ghb en xanax

Litwick

Newbie
Hi!!

Ik worstel al enkele maanden met een ghb verslaving. Vandaag eindelijk de stap gezet om naar de huisarts te gaan. Ik slaap al enkele dagen heel slecht, veel angst/paniek en hoge hartslag. Ze heeft me bisoprolol en xanax voorgeschreven maar heb er mijn bedenkingen bij.. dacht dat dit een no go was samen met ghb?

Iemand ervaring mee?

Hi!!

Ik worstel al enkele maanden met een ghb verslaving. Vandaag eindelijk de stap gezet om naar de huisarts te gaan. Ik slaap al enkele dagen heel slecht, veel angst/paniek en hoge hartslag. Ze heeft me bisoprolol en xanax voorgeschreven maar heb er mijn bedenkingen bij.. dacht dat dit een no go was samen met ghb?

Iemand ervaring mee?
Ik heb geen ervaring met GHB. Maar die combi is een no go als je bronnen raadpleegt.
Je Huisarts zou echt een verslavingsarts moeten raadplegen.
In de kliniek kregen GHB verslaafden een steeds lichtere dosis GHB. Ze werden er zelfs snachts voor wakker gemaakt. Ik weet van sommigen dat ze zelfs camerabewaking op hun kamer hadden.
Pas na een bepaalde periode mochten ze op Diazepam over gaan. Maar ze kregen dan geen GHB meer!
Hulp vanuit de huisarts voor GHB verslaving is echt niet verantwoord i.m.o.
Zou zo snel mogelijk hulp van verslavingszorg inschakelen en geen Xanax en Bètablokkers nemen.

Leek me idd geen goed idee, liever nog een slapeloze nacht dan.. in België pakken ze een ghb verslaving heel anders aan als in nl heb ik het gevoel.

Hi!!

Iemand ervaring mee?
Xanax en GHB is niet de beste combinatie nee. Die versterken elkaars effect waardoor de kans op bewusteloosheid groter is. Een nadeel van alprazolam (Xanax) is bovendien dat de effecten plotseling verdwijnen. Daardoor kun je opeens een opleving in ontwenningsverschijnselen ervaren, waarvan dus ook angst/paniek en een hoge hartslag. Daardoor ontstaat ook gelijk weer zin om meer GHB te pakken dan gepland in je afkickschema... Benzo's worden wel eens ingezet bij de ontwenning, maar dan dus meestal geen alprazolam ;)

Ik neem nu bij het afbouwen wel af en toe 0,25mg Xanax en dat helpt mij wel goed moet ik zeggen want de dagen dat ik het niet doe zijn de verschijnselen veel feller.
Ik doe het wel door de dag en niet om te slapen.

Afbouwen blijft toch het beste al vereist het enorm veel wilskracht.
Ik neem bvb wel seroquel voor de nacht in een heel lage dosis: max 25mg en dat helpt ook, ik zou dat eens vragen aan de HA? Is ook tegen dopamine rebound dacht ik

Terug
Bovenaan